Φούζας Γεώργιος
Βαθμίδα: Ειδικό Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό
Γνωστικό Αντικείμενο: Μάθηση, Καινοτομία και Έρευνα σε ψηφιακά περιβάλλοντα
Τηλέφωνο γραφείου: 2310-997042
Email: gfouzas@theo.auth.gr
Ο Δρ Γεώργιος Φούζας είναι μέλος του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού της Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ. (ΦΕΚ διορισμού 694, 13/03/2023, τ. Γ΄). με γνωστικό αντικείμενο “Μάθηση Καινοτομία και Έρευνα σε ψηφιακά περιβάλλοντα”. Σπούδασε Παιδαγωγικά στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Κατέχει μεταπτυχιακό δίπλωμα σπουδών στην Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία. Επίσης, έχει πτυχίο Διεθνών Σχέσεων και Οργανισμών από το ίδιο Πανεπιστήμιο. Το 2017 υποστήριξε τη Διδακτορική του Διατριβή ( Η μετεκπαίδευση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα (1995-2012) Η περίπτωση των περιφερειακών ΑΕΙ και το παράδειγμα του Δ.Δ.Ε. στη Ρόδο) η οποία αξιολογήθηκε με ΑΡΙΣΤΑ.
Τα επιστημονικά και ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στην εκπαίδευση ενηλίκων και στη συνεχιζόμενη εκπαίδευση, ιδιαίτερα των εκπαιδευτικών.
Υπηρέτησε ως εκπαιδευτικός στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (ΠΕ70) για 15 έτη.
Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει διδάξει αυτοδύναμα σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο μαθήματα παιδαγωγικών, έρευνας, καινοτομίας και χρήσης νέων μέσων στην εκπαιδευτική διαδικασία στα πανεπιστήμια Πατρών (ΠΜΣ Δημόσια Υγεία. Ιατρική Σχολή. Τμήμα Ιατρικής. Διδασκαλία 12 εξαμήνων έως το 2024), Πελοποννήσου (Τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών. 2 εξάμηνα. Προπτυχιακό.), Αιγαίου (Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης . 2 Εξάμηνα. Προπτυχιακό) και ΑΣΠΑΙΤΕ ( ΕΠΠΑΙΚ. 4 Εξάμηνα. Σεμινάριο). Επίσης, έχει διδάξει σε δυο ΠΜΣ του Τμήματος Θεολογίας ΑΠΘ ( α)Σπουδές στον Σλαβικό Κόσμο και β) Θρησκεία Γεωπολιτική και Διεθνής Ασφάλεια) καθώς και στο ΠΠΣ του ίδιου Τμήματος.
Ενδεικτικές δημοσιεύσεις
Η Εισαγωγή και Εφαρμογή Τεχνολογικών Καινοτομιών ως Παράγοντας Διοικητικής Αποτελεσματικότητας στην Εκπαίδευση. Παπαγεωργάκης Παναγιώτης – Φούζας Γιώργος – Λαζάρου Μαρία – Λέκκας Δημήτριος. Κόρινθος 2016. Αυτοέκδοση. ΙSBN 978-960-93-8386-8
«Ηλεκτρονικά Σεμινάρια (e-seminars) και επιμόρφωση: Σενάρια αξιοποίησής τους σε καινοτόμες δράσεις και προοπτικές εργαλειακής χρήσης τους στο πρόγραμμα αυτοαξιολόγησης/αξιολόγησης εκπαιδευτικών.» Φούζας Γιώργος, Αργύτη Ιωάννα, Παπαγεωργάκης Παναγιώτης. Στο : « Μεθοδολογία, πολιτικές, πρακτικές επιμόρφωσης και επαγγελματικής ανάπτυξης του εκπαιδευτικού που βασίζονται στο σχολείο.» Επιμ. Μπαγάκης Γεώργιος. Εκδόσεις Γρηγόρη. Αθήνα: 2015. ISBN 978-960-333-906-9
«Η μετεκπαίδευση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως φυσική συνέχεια και συμπλήρωμα των βασικών σπουδών». Φούζας Γιώργος. Στο: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥΣ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ: ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΣΕ ΕΝΑΝ ΚΟΣΜΟ ΠΟΥ ΑΛΛΑΖΕΙ. Εκδόσεις Γρηγόρη. Αθήνα. 2019.ISBN:9789606122705
«Επιταγές, προκλήσεις και προοπτικές για τον Έλληνα εκπαιδευτικό στο ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό συγκείμενο: Η περίπτωση της εκπαίδευσης και επιμόρφωσης ως μοχλού επαγγελματικής και επιστημονικής ανάπτυξης.» Αλιβίζος (Λοΐζος) Σοφός & Γιώργος Φούζας. Στο : Θεωρητικός Λόγος και Πολιτικές Πρακτικές στις Διαδικασίες Αξιολόγησης Τόμος Α΄ Επιστημονική Επιμέλεια: Καλεράντε Ευαγγελία, Πλιόγκου Βασιλική, Ελευθεράκης Θεόδωρος, Τζάρτζας Γεώργιος. Εκδόσεις Γρηγόρη. Αθήνα. 2022. ISBN: 978-960-612-473-0
«Οι επιμορφωτικές ανάγκες του διδακτικού προσωπικού και η σχέση τους με την επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη υπό το πρίσμα της επερχόμενης αξιολόγησης: Στάσεις και αντιλήψεις εκπαιδευτικών Π.Ε.70» Ι. ΓΙΑΝΝΙΚΟΠΟΥΛΟΣ | Σ. ΚΑΡΑΜΟΥΣΛΗΣ | Γ. ΚΑΤΣΟΥΡΗΣ | Γ. ΦΟΥΖΑΣ . International Journal of Educational Innovation. Vol. 4, Issue 4 GR (2022). ISSN: 2654-0002
2«Καταγραφή επιμορφωτικών αναγκών εκπαιδευτικών την περίοδο του covid-19».Παράσχου Βασίλης, Φούζας Γιώργος, Σπύρου Σπύρος, Ρουσάκη Φλέρη, Γιασιράνης Στέφανος& Σοφός Αλιβίζος. Πρακτικά 1ου Διεθνούς Διαδικτυακού Συνεδρίου. Έκδοση: Ε.Κ.Τ. 2021. ISΒN 978-618-84330-5-2
«Ανάλυση του σχεδίου δράσης της Ε.Ε. ΄΄ ένταξη και ενσωμάτωση προσφύγων 2021-2027΄΄ με έμφαση στη γλωσσική και μη τυπική εκπαίδευση» Αθανασόπουλος Άγγελος, Φούζας Γιώργος. Πρακτικά 32ου Διεθνούς Συνεδρίου του Ι.ΠΟ.Δ.Ε. Πάτρα. 2021. ISBN 978-618-84238-9-3, ISSN 2732-7094
«Εκπαίδευση, Επιμόρφωση και Επαγγελματική Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε Ελλάδα και Φινλανδία: Μια συγκριτική μελέτη.» Φούζας Γιώργος, Σοφός Αλιβίζος, Τσιαρτσιάρη Ευφημία. ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΙΣΤ΄ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ «Το σχολείο στη δημοκρατία, η δημοκρατία στο σχολείο». Επιμέλεια: Σταυρούλα Καλδή, Ιωάννης Ρουσσάκης, Βασιλική Τζίκα, Μαρία Χατζή, Κωνσταντίνος Μαλαφάντης. Τόμος Β΄. Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Θεσσαλίας. Βόλος,2022. ISBN 978-960-9439-79-4
Ερευνητικό Έργο
Εκπόνηση Μεταδιδακτορικής έρευνας: Από 14-01-2019 στο Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Αιγαίου, σύμφωνα με την απόφαση της 12ης Γ.Σ. Τμήματος. Τίτλος: «Διάγνωση Επιμορφωτικών Αναγκών Εκπαιδευτικών Π.Ε. 70» (Εν εξελίξει)
Ερευνητικό πρόγραμμα: Εκπαίδευση και θρησκευτική κοινωνία – Δίκτυο καινοτόμου θρησκευτικής εκπαίδευσης. (IRENE) Erasmus+. Μέλος της ομάδας έρευνας και υλοποίησης για το Τμήμα Θεολογίας του ΑΠΘ. Εαρινό εξάμηνο 2021-22. (Ολοκληρωμένο Έργο 2023).
Ερευνητικό πρόγραμμα: Sharing Worldviews: Learning in Encounter for Common Values in Diversity . Erasmus+. Μέλος της ομάδας έρευνας και υλοποίησης για το Τμήμα Θεολογίας του ΑΠΘ. (Ολοκληρωμένο έργο 2024).
Τηλέφωνο Γραφείου: 2310997042
Προσωπικός Ιστοχώρος: https://people.auth.gr/gfouzas/
Δρ. Γεώργιος Φούζας
Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό ΑΠΘ
Τμήμα Θεολογίας
Dr. Georgios Fouzas
Laboratory Teaching Staff A.U.Th.
Department of Theology